اصلاح صورت برای آقایان یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی است و البته یکی از راهکارهای مهم زیبایی هم محسوب می‌شود.

با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می‌کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می‌تواند متغیر باشد.

شما باید ضخامت موی صورت، بافت پوست تان، روش اصلاح مناسب و جزییات دیگری را هنگام انتخاب تیغ را در نظر بگیرید.

به طور کلی، برای مردان ریش دار با پوست حساس‌تر، معمولا استفاده از یک تیغ چند لبه ای خوب است.

افرادی که بعد از اصلاح صورت شان جوش می زند باید از تیغ های خاص استفاده کنند. تیغ هایی که مخصوص موهای ضخیم تر طراحی شده اند.

نکته کلیدی این است تیغ را نباید خیلی به پوست صورت نزدیک کرد.

اصلاح با تیغ کند دلیل بریدن پوست است و باعث آزار پوست تان نیز می شود. همیشه پوست تان را با یک تیغ تمیز و تیز اصلاح کنید.

خودتراش‌های سه تیغ موی صورت را از نزدیک‌ترین قسمت به پوست صورت برش می‌زنند، درست است که با این خودتراش‌ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می‌شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می‌دهید، پوست را اذیت می‌کند.

بهتر است خودتراش‌های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است.

همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می‌تواند جراحات بیشتری ایجاد کند.

با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشاری که به آن وارد می‌شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می‌شود و سطحی ناهموار باقی می‌گذارد که می‌تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد.

 

قبل از این که اصلاح کنید، لبه ی تیغ را با آب سرد تمیز بشویید. آب داغ فقط باعث می‌شود که تیغه منبسط و کدر شود، بنابراین استفاده از آب سرد بیشتر توصیه می شود.

در ابتدا، صورت و ریش خود را کمی مرطوب کنید. یکی از دلایل سوزش پوست صورت در هنگام اصلاح، پوست خشک و مرطوب نکردن صورت است. این یکی از نکات مهم است که نباید آن را فراموش نکنید.

موهای صورت تا 30٪ از حجم رطوبت را جذب می کند. مو با جذب آب بسیار ضعیف شده و بنابراین اصلاح آن راحت تر می شود.

دوش گرفتن قبل از اصلاح هم روش ایده آلی برای اطمینان از مرطوب بودن صورت و ریش شما است. در صورتی که دوش گرفتن امکان پذیر نباشد، صورت خود را شسته و سپس یک دستمال مرطوب گرم را چند دقیقه، روی صورت خود قرار دهید. این تکنیکی است که اکثر آرایشگران از آن استفاده می کنند.

پس از مرطوب کردن صورت، استفاده از کرم اصلاح با کیفیت، دارای غلظت بالا و حاوی روان کننده ها (به عنوان مثال سیلیکون ها) و مرطوب کننده ها مهم و ضروری است. بهترین کرم های اصلاح صورت حالت کرمی هستند.

استفاده از آب سرد پس از این که صورت شما تراشیده شد، بهترین راه ممکن برای بستن منافذ و رسیدن به اصلاح خوب است.

 

یکی از کارهای رایجی که مردان بعد از تمام شدن اصلاح شان انجام می دهند این است که چند باری با دسته تیغ خود به روشویی ضربه می زنند یا آن را به حوله می کشند، تا موها را از تیغ جدا کنند. اما این کار بسیار اشتباه است.

این حرکت می تواند به طراحی دقیق تیغ صدمه بزند و تیز ترین تیغ ها را کُند کند. علاوه بر این، اگر دیر به دیر تیغ تان را عوض کنید، این مساله ریسک خراش برداشتن و تحریک شدن پوست را بالا می برد.

 

برای خرید تیغ می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

 

- خودتراش Gillette مدل Blue 3 Comfort

- خودتراش ژیلت مدل Fusion 5

- خودتراش ژیلت مدل Venus 3

- خودتراش ژيلت مدل Fusion Proglide