این روزها استفاده از شامپو بدن به جای صابون افزایش یافته است و به‌ویژه جوانان تمایل بیشتری به این ماده شوینده بسیار موثر و عالی دارند.

شامپو بدن‌های زیادی در بازار موجود است. این شامپوها در ویژگی‌ها، کیفیت، بو، رنگ و مشخصات دیگر متفاوت هستند و هر یک برای نوعی از پوست مناسب خواهند بود.

اشتباه است که تصور کنیم هر شامپو بدنی برای پوست ما مناسب بوده و در انتخاب و خرید آن‌ها دقت نکنیم.

انتخاب یک شامپو بدن مناسب می‌تواند ضمن تمیزی و لایه‌برداری پوست شما، در آرامش‌بخشی و بوی خوش بدن موثر باشد.

 

از مواد آب‌رسان تشکیل شده باشد

باید از خرید شامپوهای بدون دارای مواد شیمیایی، مواد افزودنی و خشن اجتناب کنید. شامپو بدنی مناسب است که خاصیت آب‌ٰرسانی داشته باشد.

برای بررسی این ویژگی باید مواد تشکیل‌دهنده شامپو را از روی برچسب آن بخوانید. بهتر است شامپو بدنی انتخاب کنید که از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، کره شیا یا کره نارگیل تشکیل شده باشد که برای هیدراتاسیون پوست عالی هستند و به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می کنند.

 

بدون سولفات باشد

استفاده از سولفات‌ها مانند سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و کوکامیدو پروپیل بتائین باعث خشکی بیشتر پوست شده و اثر روغن طبیعی پوست را از بین می‌برند.

 

کف و فوم زیاد نداشته باشد

از خرید شامپوهایی که هنگام استفاده کف زیادی تولید می‌کنند؛ اجتناب کنید. شاید استفاده از این شامپوها به صرفه‌تر باشد و به ظاهر بدن را تمیزتر کنند ولی باز هم روغن‌های طبیعی بدن را از بین برده و باعث خشکی بیشتر می‌شوند. شامپوهایی که کف کمتری تولید می‌کنند؛ برای پوست بدن بهتر هستند.

 

شامپوی مناسب پوست بدن بخرید

اگر از پوستی حساس دارید یا دارای آلرژی و حساسیت خاصی هستید؛ باید در هنگام خرید شامپو بدن دقت بیشتری داشته باشید و شامپویی دقیقا مناسب پوست خودتان انتخاب کنید.

ممکن است برخی از مواد شیمیایی، مواد معطر و روغن‌های استفاده شده در شامپو بدن باعث قرمزی پوست، ضایعات پوستی و حساسیت‌های خاصی شوند.

پس، بهتر از شامپو بدن دوری کنید و سراغ ژل‌های شست‌وشو یا صابون‌های بی‌خطر بروید.

هرچه شامپو بدن از مواد ارگانیک و طبیعی تشکیل شده باشد؛ بهتر و برای پوست حساسیت‌زا نیست.

 

لایه‌بردار و چند منظوره بخرید

برخی از شامپوهای بدن دارای مواد لایه‌بردار هستند. این شامپوها، سلول‌های مرده پوست را حذف کرده، به صافی و نرمی بیشتر پوست کمک می‌کنند و شست‌وشوی بدن بهتر انجام می‌شود.

افزون بر این، برخی از شامپوهای بدن کاربردی چندمنظوره دارند. مثلا، برای شست‌وشوی موی سر هم مناسب هستند که باعث می‌شود در هزینه کردن مقداری صرفه‌جویی کنید.

 

انتخاب شامپو بدنی برای احساس آرامش بیشتر

شامپو بدن با رایحه لیمو، مرکبات، خیار و نعناع رایحه خنک و شاداب‌بخشی دارد.

شامپو بدن با عطر بابونه، اسطوخودوس و گل رز بیشتر آرامش‌بخش است.

شامپو بدن با رایحه کره کاکائو، وانیل، میوه‌هایی مانند توت فرنگی دارای رایحه شیرین و شبیه به بوهای دسر دارند.

 

برای خرید شامپو بدن می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

- شامپو بدن Malizia مدل Latte

- شامپو بدن Dove مدل Glowing Ritual