آلوئه ورا یک گیاه پر از خاصیت با فواید و خواص بی نظیر می باشد که علاوه بر تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز به کار می رود.

از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی و آرایشی (ژل ، کرم ، شامپو و ...) هم استفاده می شود.

آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها ، اگزما ، تاول ، گزیدگی زنبور و نیش حشرات ، بریدگی ، کوفتگی ، آفتاب سوختگی و آکنه موثر است.

بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند است.

 

آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می گردد؛ سپس آن را به طور موضعی بر روی پوست و مو استعمال می کنند.

ژل همچنین، می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.

پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می شود.

ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند.

اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا بخرید، قسمت کوچکی از برگ را پاره کنید، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روی صورت خود قرار دهید این درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسیاری از کرم های گران پوست در بازار است.

 

از بین بردن جوش‌های پوست چرت به کمک آلوئه ورا

پوست‌های چرب به دلیل ساختار چرب خود جوش‌های بسیاری می‌زنند اما استفاده منظم از ماسک‌های آلوئه ورا سبب برطرف شدن این موضوع می‌شود، برگ گیاه آلوئه ورا را با ژل آن مخلوط کنید و سپس بکوبید تا حالت خمیر شکل به خود بگیرد و پس از آن چند قطره عسل به آن اضافه کنید و به مدت ١٥ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

 

از بین بردن لک صورت به کمک آلوئه ورا

اگر به دنبال این هستید تا لک‌های صورتتان را از بین ببرید کمی گلاب را با آلوئه ورا مخلوط کنید و روزانه به مدت ١٠ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

 

ایجاد ماسک نرم کننده همراه با آلوئه ورا

برای نرم کردن پوست صورت یک قاشق از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و سپس دو قاشق آرد جو دو سر را به آن اضافه کنید و به صورت دایره‌ای بر روی صورتتان بمالید و پس از گذشت ١٥ دقیقه از ماساژ دادن صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

جوان سازی پوست به کمک آلوئه ورا

آلوئه ورا به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند و به دلیل داشتن خواص مختلف سبب بازسازی کلاژن‌های از بین رفته پوست می‌شود و آن را جوان می‌کند.

 

ژل گیاه آلوئه ورا از برگ های آن استخراج می شود و وقتی به طور منظم روی پوست مالیده شوند، سلول های مرده پوست را نرم کرده و آنها را از بین می برند. لذا پوست را صاف و نرم می کند.

آلوئه ورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را عقب می اندازد.

استفاده از آلوئه ورا و فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولید شده از آن در هر فصلی از سال مفید است. خواص خنک کننده آن با آبرسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می شود. در فصل زمستان نیز با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست جلوگیری می کند.