استفاده از ماسک ورقه‌ای، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت پوست و رساندن مواد مغذی به آن محسوب می‌شود.

ماسک‌های ورقه‌ای، جنسی از پنبه، سلولز، کاغذ و میکروالیاف داشته و تمام سطح داخلی آن‌ها، به مواد سرم مانندی آغشته می‌شود.

این ماسک‌ها ورقه‌های بیضی یا گرد و شبیه به شکل صورت هستند که قسمت چشم، بینی و لب آنها برای راحتی باز است. به این شکل زمانی که ماسک را روی پوست خود قرار می‌دهید؛ این مواد آغشته به لایه داخلی ماسک، به پوست شما نفوذ خواهند کرد.

مزیت اصلی ماسک‌های ورقه ای، این است که پس از استفاده از آنها، نیازی به تمیزکاری و شستشو با آب نخواهد بود.

موضوع قابل توجه دیگر هم این است که برداشتن ماسک‌های ورقه‌ای از روی صورت، بسیار راحت بوده و رقیقی سرم داخلی این ماسک‌ها، باعث می‌شود که اصطکاکی میان پوست صورت شما و ماسک ایجاد نشود.

انواع ماسک‌های ورقه‌ای با داشتن لایه داخلی سرم پوستی، فواید مختلفی دارند. از جمله این فواید می‌توان به آبرسان و مرطوب‌کننده، ضد چین و چروک، روشن‌کننده و شفاف‌کننده، ضدجوش و ضدلک، تحریک کلاژن‌سازی در پوست، از بین بردن تیرگی‌های پوست، مسدود کردن منافذ باز پوست و تنظیم چربی پوست اشاره کرد.

 

یکی از اصلی‌ترین نکات در هنگام انتخاب ماسک ورقه ای توجه به ترکیبات تشکیل دهنده آن است. استفاده از مواد طبیعی در ماسک ها برای تمام پوست‌ها بهتر است و معمولا تاثیرگذاری بیشتر و ماندگار‌تری نیز دارد.

استفاده از ماسک هایی که دارای رنگ‌های مصنوعی، پارابن یا روغن‌های معدنی هستند، تاثیرات بسیار بدی بر پوست شما خواهند داشت.

اغلب بر روی پشت جلد ماسک توصیه می شود که آنها را 30 دقیقه قبل از استفاده داخل یخچال قرار دهید. دمای پایین به التیام پوست ملتهب کمک می کند و اثر خنک کنندگی آن، تورم صورت را کاهش می دهد.

اگر پاکت های ماسک را به صورت عمودی نگهداری می کنید محلول حاوی مواد مغذی ممکن است ته نشین شده باشد به همین دلیل قبل از باز کردن پاکت ماسک ورقه ای، حتما آن را ماساژ دهید تا محلول کاملا به ورقه ی ماسک جذب شود سپس پاکت را باز کرده و ماسک را روی صورت قرار دهید.

دقت کنید که حتما قبل از گذاشتن ماسک، صورتتان را کامل بشویید و اصلا ماسک را روی صورت کثیف نزارید چون هیچ تاثیر مثبتی برای پوستتان ندارد.

بهتر است که از تونر استفاده کنید تا به کنترل PH پوست و منافذ باز پوست هم کمک کنید و پوست برای دریافت مواد مغذی کاملا آماده شود.

 

پس از خارج کردن ماسک از بسته‌بندی آن، ماسک را کاملا باز کنید. بر اساس قسمت‌های بریده شده مخصوص چشم، بینی و دهان ماسک را روی صورتتان قرار دهید و دقت کنید ماسک به درستی بر روی صورتتان قرار گیرد و با چشم‌هایتان تماس نداشته باشد.

چند ثانیه ماسک را روی پوستتان فشار دهید تا کاملا بچسبد و با پوست تماس داشته باشد. هنگام استفاده از ماسک ورقه ای، هر گونه حباب هوا را از بین برده و مطمئن شوید که ماسک با تمام قسمت های پوست تماس دارد.

بعد از هر بار خندیدن یا صحبت کردن ممکن است ماسک از روی پوست بلند شود، به همین علت لازم است هر چند دقیقه یک بار این قسمت ها را مجددا روی پوست ثابت کنید.

معمولا زمان استفاده از اکثر ماسک های ورقه ای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید دستورالعمل روی بسته را مطالعه کنید و بر اساس آن عمل کنید.

به زمان قرارگیری ماسک بر روی صورت دقت کنید چرا که ممکن است ماسک زمان زیادی بر روی پوست شما بماند و رطوبت پوست را نیز بگیرد.

پس از گذشت زمان ۲۰ دقیقه، ماسک را از قسمت چانه بلند کنید و به طرف بالا بکشید تا کاملا از پوستتان جدا شود.

بعد از برداشتن ماسک صورت خود را نشویید. با سرم باقی مانده از ماسک ورقه ای صورت‌تان را ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

ماسک ورقه ای یک نوع سرم است یعنی باید در کنارش از مرطوب کننده استفاده شود. این کار به جذب مواد مغذی توسط پوست کمک می کند.

پس از برداشتن ماسک ورقه ای هنوز مقداری اسانس در آن باقی می ماند. شما می توانید از ماسک ورقه ای مستعمل روی مناطق خشکی مثل آرنج، زانو، گردن و غیره استفاده کنید. کافی است که هر کدام را 30 ثانیه روی این قسمت ها قرار بدهید.