شامپو خشک، محصولی است که می‌توان بدون رفتن به حمام، از آن برای از بین بردن چربی و آلودگی موها استفاده کرد.

این محصول، برای افرادی که بیمار هستند و یا مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند هر روز به حمام بروند بسیار مناسب است. اما نباید آن را به طور دائم مصرف کرد؛ زیرا به موها آسیب زیادی می‌زند.

شامپوی خشک محصولی است که بدون نیاز به شست و شو چربی و آلودگی موها را از بین می‌برد. این محصول با ترکیب برنج و نشاسته ساخته شده است و یک شامپوی واقعی نیست. در واقع موها را تمیز نمی‌کند؛ بلکه فقط ظاهر موها را به نحوی نشان می‌دهد که گویا تمیز شده است. این محصول به صورت اسپری در بازار موجود است و برای تمامی موها مناسب است.

بر خلاف شامپوها و نرم کننده‌های مرطوب ، شامپو خشک را می‌توان در حالی که موها کاملا خشک هستند، به کار برد. به همین دلیل نام این محصول «شامپو خشک» انتخاب شده است.

شامپوی خشک نیازی به شستشوی موهای شما ندارد و معمولا هم روی بخش جلوی سر و سایر نواحی که چربی بیشتری دارد، استفاده می شود.

اکثر شامپوهای خشک دارای رایحه‌ ای هستند که باعث می‌شود موهای شما بین دو شستشو بوی خوشایندی داشته باشد.

 

پوست سر با فولیکول های مو پوشیده شده است. این فولیکول‌ها فقط به رشد موها کمک نمی‌کنند؛ بلکه سبوم نیز تولید می‌کنند. سبوم، یک چربی طبیعی است که پوست سر را نرم کرده و بافت مو را شکل می‌دهد.

با تعریق و گذشت زمان، عرق و چربی پوست سر روی سطح تارهای مو تجمع کرده و در نتیجه ظاهری چرب به آن می‌دهند.

ممکن است که نام این شامپو، باعث شود فکر کنید که این محصول فقط مخصوص موهای خشک است. اما این تصور غلط است زیرا شامپو خشک برای تمامی موها مناسب است، اما میزان تاثیرگذاری آن متفاوت است.

 

حفظ رطوبت موها

استفاده از شامپوهای معمولی به صورت مداوم و مکرر باعث کاهش رطوبت و چربی طبیعی مو می شود. این اتفاق به موها آسیب می رساند و باعث خشک و شکننده شدن آنها می شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.

این شامپو نه تنها رطوبت موها را از بین نمی‌برد، بلکه مدت زمان زیادی این رطوبت را حفظ می‌کند. در واقع، حفظ رطوبت موها یکی از بارزترین ویژگی‌های این سبک شامپو است.

 

حفظ رنگ موها

حفظ و ماندگاری رنگ موها برای همه افراد، به ویژه بانوانی که تازه موهایشان را رنگ کرده‌اند، یک دغدغه همیشگی است. این افراد می‌توانند برای حفظ رنگ موهایشان این شامپو را مصرف کنند.

به طور قطع می‌توان گفت یکی از فواید و ویژگی‌های استفاده از شامپو خشک، حفظ رنگ موهاست. در واقع این محصول علاوه بر رطوبت، رنگ موها را مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند.

 

صرفه جویی در زمان

گاهی اوقات برای رفتن به یک قرار کاری و یا یک مهمانی عجله دارید. در چنین شرایطی اگر بخواهید که سریع آماده شوید و فرصت حمام رفتن ندارید،‌ می‌توانید برای صرفه جویی در وقت و رسیدن به سایر کارهای خود، از شامپوی خشک استفاده کنید.

این محصول، در مدت زمان کوتاهی موهای شما را تمیز و خوشبو می‌کند.

 

 روش استفاده از شامپو خشک

در ابتدا، باید موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. سپس، اسپری را به خوبی تکان داده و آن را در فاصله ۲۰ الی ۲۵ سانتی متری مو قرار دهید. پس از آن، به آرامی اسپری را به ساقه موها زده و آن را ماساژ دهید.

سپس باید با کمک یک شانه، اسپری را به طور یکسان به تمامی قسمت‌های مو پخش کرده و موها را به کمک سشوار و یا حوله خشک کنید.

 

چند نکته مهم برای استفاده از شامپو خشک

اگر قصد دارید از شامپو خشک استفاده کنید، ضروری است که نکاتی را درباره استفاده صحیح و اصولی از این محصول بدانید. برخی از این نکات مهم شامل موارد زیر می شود :

نباید بلافاصله بعد از اسپری کردن این محصول آن را ماساژ دهید. در واقع باید چند دقیقه به آن فرصت دهید تا چربی مو را جذب کرده و سپس ماساژ را شروع کنید.

باید در هنگام استفاده از این اسپری، حتما فاصله ۲۰ الی ۲۵ سانتی را رعایت کرده و هرگز آن را نزدیک به سر خود اسپری نکنید.

اسپری را به طور یکنواخت در تمامی نواحی مو پخش کنید.

به طور مکرر و بیش از حد، این محصول را مصرف نکنید.

پیش از استفاده باید از خشک بودن موها مطمئن شوید و هرگز این محصول را بر روی موهای خیس نزنید.